Facebook Twitter RSS
banner

SPESIFIKASI MONSTER DIESEL

MONSTER DIESEL 1100
OTR JATIM RP.385.000.000


Diesel di Indonesia identik dengan bahan bakar solar, tapi jangan salah Ducati Monster Diesel ini bukan itu maksudnya. Dulunya Monster 1100 EVO dan di modif menjadi Monster Diesel yang didedikasikan untuk kawula muda yang percaya diri dewasa dan berpengalaman. Ducati Monster Diesel dirancang dan di pandu oleh Diesel Renzo Rosso yaitu pendiri Diesel merek pakaian yang merupakan gubahan dari Ducati Monster 1100 EVO yang terinspirasi kombinasi corak ala Militer. Tidak hanya kombinasi warnanya saja yang di rubah tetapi ada bagian khusus yang baru seperti penutup jok penumpang, jok kulit, pengaman knalpot dari panas dan penutup dashboard yang secara khusus dirancang untuk meningkatkan sensasi untuk ber-kendaraan ala militer.

                                           


Chassis
Frame : Tubular steel Trellis frame
Wheelbase : 1450mm (57.1in)
Rake  : 24°
Front suspension  : Marzocchi 43mm fully adjustable usd forks
Front wheel travel : 130mm (5.1in)
Front wheel  : 10-spoke in light alloy 3.50 x17
Front Tyre  : 120/70 ZR17 Pirelli Diablo Rosso II
Rear suspension  : Progressive with preload and rebound Sachs adjustable monoshock
Rear wheel travel : 148mm (5.8in)
Rear wheel : 10-spoke in light alloy 5.50×17
Rear tyre : 180/55 ZR17 Pirelli Diablo Rosso II
Front brake  : 2 x 320mm discs, 4-piston radial calliper with ABS
Rear brake  : 245mm disc, 2-piston calliper with ABS
Fuel tank capacity : 13,5l (3.6USgal)
Dry weight  : 169kg (373lb)
Instruments  : Digital unit displaying: Speedometer, rev counter, time, scheduled maintenance warning, oil temperature, trip fuel, lap time, warning light for low oil pressure, fuel level, fuel reserve, neutral, turn signals, warning ABS, overrev, DTC, immobilizer. Ready for DDA system.
Warranty  : 2 years unlimited mileage
Body Colour (frame/wheel)  : Red with white stripe (red / black) – Diamond Black with Racing grey stripe (racing gray / black)
Versions  : Dual seat
Seat height : 810mm (31.9in)

Engine
Type  : L-Twin cylinder, 2 valve per cylinder Desmodromic, air cooled
Displacement   : 1078cc
Bore x Stroke  : 98 x 71.5mm
Compression ratio  : 11.3:1
Power : 100hp (73.5kW) @ 7500rpm
Torque   : 76lb-ft (10.5kgm) @ 6000rpm
Fuel injection  : Siemens electronic fuel injection, 45mm throttle body
Exhaust  : Lightweight 2-1-2 system with catalytic converter and two lambda probes. Twin aluminium mufflers
Transmission
Gearbox  : 6-speed
Ratio  : 1=37/15 2=30/17 3=27/20 4=24/22 5=23/24 6=24/28
Primary drive  : Straight cut gears; Ratio 1.84:1
Final drive  : Chain; Front sprocket 15; Rear sprocket 39
Clutch  : Wet multiplate with hydraulic control















SHARE THIS POST

  • Facebook
  • Twitter
  • Myspace
  • Google Buzz
  • Reddit
  • Stumnleupon
  • Delicious
  • Digg
  • Technorati
Author: admin
Lorem ipsum dolor sit amet, contetur adipcing elit, sed do eiusmod temor incidunt ut labore et dolore agna aliqua. Lorem ipsum dolor sit amet.

0 komentar: